Descrierea ocupaţiei:

logo_300x200_cursuriInspectorul/referentul resurse umane, prin poziţia pe care o deţine în cadrul departamentului de resurse umane, participă activ la gestionarea resurselor umane prin implicarea directă în procesul prin care organizaţia îşi recrutează, angajează, derulează şi încetează raporturile de muncă cu salariaţii.
Ocupaţia de inspector/referent resurse umane este necesară persoanelor care doresc să se califice în întocmirea şi gestionarea documentelor ce ţin de evidenţa muncii într-o organizație, de gestionare a relaţiilor dintre angajaţi şi angajatori, de recrutarea şi selectarea personalului care urmează a fi angajat.

Competenţe profesionale:
  1. Planificarea activităţilor
  2. Comunicarea cu angajaţii
  3. Aplicarea prevederilor legale referitoare la securitatea şi sănătatea în muncă şi în domeniul situaţiilor de urgenţă
  4. Întocmirea documentelor de evidenţă a personalului
  5. Gestionarea documentelor de evidenţă a personalului
  6. Organizarea recrutării personalului
  7. Întocmirea registrului general de evidenţă a salariaţilor
  8. Întocmirea statului de plată pentru personalul angajat
  9. Administrarea bazei de date de evidenţă a personalului